Google displayannonsering

GOOGLE DISPLAYANNONSERING

Google bannerannonser på nett

Google displayannonsering er Google sitt verktøy for å vise bildeannonser på nettsider i Google sitt nettverk. Nettverket består av godt over to millioner nettsider, og vokser for hver dag som går. Med hjelp fra dette nettverket kan du som Google-annonsør nå ut til potensielle kunder mens de besøker sine favorittnettsted utenfor Google sine søkeresultater.

HVA ER GOOGLE DISPLAYANNONSERING?

Bannerannonser gir deg som annonsør muligheten til å vise frem bildebudskap til forhåndsdefinerte målgrupper, enten du vil treffe personer basert på spesifikke interesser eller søkemønstre.

I motsetning til annonser i tekstsøket er Google bannerannonsering derfor en mer passiv strategi hvor bilder blir vist på målgruppene sine favorittblogger eller sider som dagbladet.no eller e24.no.
Google displayannonsering er også et godt verktøy for merkevarebygging da man får mulighet til å vise frem logo til et bredt publikum.

Med godt over 2 millioner nettsteder som kan vise ditt budskap vet du at med rett oppsett, treffer du eksakt din målgruppe.

Daniel Lilleskog
Rådgiver, Call2action AS

HVOR VIL GOOGLE DISPLAY ANNONSENE VISES?

Av sider man kan vise seg frem på, er det alt fra store internasjonale aktører til nisjenettsider med snevre målgrupper. Det kan være lokale aviser, blogger, eller infosider.

REMARKETING MED GOOGLE DISPLAY

Når vi lager kampanjer benytter vi flere metoder for å målrette annonser best mulig. En av metodene er remarketing, som lar annonsører vise bildeannonser til personer som har besøkt hjemmesiden før. Dette sikrer hyperrelevante visninger og klikk til hjemmeside.

Hvis du ikke har erfaring med å lage bildebaserte bannerannonser, eller ønsker å forbedre resultatene du oppnår med bannerannonser, ta kontakt med oss!

Vårt team:

Spør oss!

Ta kontakt med oss i dag! Vi står klare til å hjelpe deg.