Facebook annonsering

ANNONSERING på FACEBOOK!

Bildeannonser på Facebook

Antall bedrifter som annonserer på Facebook har skutt i været de siste årene. Årsaken er enkel: Facebook er en fantastisk arena for branding av din bedrift og annonseringen genererer mer trafikk til din nettside, flere kunder til din butikk og mer tilstedeværelse mot de rette målgruppene for din bedrift!

Call2action har spesialisert seg på å utarbeide annonser for sine kunder i tillegg til å promotere disse annonsene ut mot de rette målgruppene for bedriftene.

Annonsering på Facebook gir flere muligheter. Man kan annonsere ut et innlegg for å få likerklikk til siden. Man kan annonsere med formål å selge i nettbutikk. Man kan annonsere med formål å få brukere til å benytte seg av tilbud, eller melde seg på arrangement. Valgmulighetene som finnes i Facebook sin annonseportal er mange og Call2action har bred kompetanse på dem alle.

Segmentering og målretting av Facebook annonser

Man kan definere segmenter ut fra:

  • Geografi
  • Alder
  • Kjønn
  • Interesser
  • Plattformer
  • Spesifikke demografier som for eksempel utdanning, bransjer eller sivilstatus.

Facebook er alltid aktive med å utvide annonsetjenesten og tilby nye metoder for bedrifter å annonsere på. Vi i Call2action er alltid på hugget når nye muligheter kommer og vi setter oss inn i dem slik at våre kunder kan dra nytte av dem.

På Facebook velger man å betale per klikk (CPC) eller antall tusen visninger (CPM). Hvilke betalingsalternativ man velger avhenger av strategi og målsetting for annonsen.

Annonsene på Facebook bør være konsistent og integrert med all markedsføring i bedriften. Call2action har kompetansen til å hjelpe deg med å nå dine mål med Facebook. Vi setter sammen tekst og bilde, publiserer annonser og overvåker resultatene kontinuerlig.

Konkurranser på Facebook

Call2action produserer konkurranser for våre kunder på Facebook. Vi hjelper gjerne til med idè og produserer både tekst og banner før vi annonserer konkurransen ut mot målgruppene! Vi trekker også en vinner når konkurransen er ferdig. Alt i henhold til Facebook sine retningslinjer.

Konkurranser på Facebook er en eksepsjonelt god metode for å skape engasjement, synlighet og flere følgere til din bedrift på Facebook!

Treff dine målgrupper der de er!

Blant sosiale plattformer trumfer Facebook på toppen. I Norge anslår Ipsos at 3.6 millioner nordmenn har en Facebook-konto. 3.1 millioner brukere sjekker Facebook daglig, hvor over 2 millioner av dem gjør dette via mobil. Facebook er en effektiv annonseplattform hvor du når potensielle og eksisterende kunder.

Annonsering på Facebook – Nytt, spennende, effektivt!

Facebook er fremdeles nytt for mange bedrifter og Call2action opplever at flere av våre kunder ikke har satt seg inn i annonseringsmulighetene på Facebook og tenker at Facebook ikke er noe for deres bedrift.

Da er det ekstra gøy at når vi setter i gang med annonseringen for våre kunder, så opplever de en meget god respons, både i forhold til nettsidetrafikk og flere henvendelser, men også i forhold til økt salg i nettbutikk eller butikk.

Matcher Google Adwords

I flere år har vi i Call2action målt kampanjene vi har laget for våre kunder både på Facebook og på Google Adwords. Det vi ser er at Facebook ofte matcher resultatene som kundene får gjennom sine Google Adwords kampanjer. I noen tilfeller ser vi også at Facebook-kampanjene mer effektive enn Adwords-kampanjene!

Annonsering og konkurranser på Facebook er definitivt kommet for å bli. Facebook er allerede blitt en meget viktig del av markedsføringshverdagen for de fleste av våre kunder.

STATS:

3.6 millioner brukere i Norge.

3.1 millioner sjekker Facebook hver dag.

Vårt team:

Spør oss!

Ta kontakt med oss i dag! Vi står klare til å hjelpe deg.